Łączna liczba wyświetleń

piątek, 11 listopada 2016

IX Ogólnopolskie zawody pływackie o puchar wójta gminy Rudna

11 listopada 2016r. na  Krytej pływalni w Centrum Sportu i Rekreacji w Rudnej, ul. Piaskowa 3
odbyły się IX ogólnopolskie zawody o puchar wójta Gminy  Rudna  

  
Byłem jedyny ( rodzynek) z klubu Towarzystwo Pływackie Zielona Góra 
 
Po przybyciu na basen już wiedziałem dlaczego było ograniczenie ilości
 startujących w zawodach do 250 pływaków . 
Wystarczy spojrzeć jak zapełnione były brzegi basenu zawodnikami i trenerami , 
po prostu nie było miejsca na rozłożenie rzeczy a tym bardziej przejścia.  
 Imprezę uświetnili znani i utytułowani zawodnicy tacy jak Jacek Arentewicz
 oraz   Paweł Juraszek poniżej na zdjęciu
Paweł Juraszek wypełnił minimum olimpijskie do Rio i przygotowania 
do tak ważnej dla każdego pływaka  imprezy łączył z pracą jako informatyk 
 To jedyny zawodnik, który odważył się na indywidualne treningi 
przed najważniejszą imprezą czterolecia - za co go podziwiam 
  Mierzyłem lokalnie a więc dla mnie ważna była kategoria 13-14 latków,
 gdzie prym wiódł Adam Kustra 14 latek , który już jako 13 latek schodził w czasem 
na 50 m dowolnym poniżej 26 s  - zdjęcie poniżej 
 Moje pierwsze wyjazdowe zawody z taką rangą, wiec trema wielka 
przyjechałem głównie poprawić czasy w stylu dowolnym na 50 i 100 metrów 
oraz ustanowić czas na 200 metrów ( żeby nie startować  z NT z najsłabszymi)
Pierwsza moja  konkurencja to 50 metrów stylem dowolnym
jak widać poniżej startowałem z najlepszym czasem w serii 28:60 -co bardzo deprymuje
  Ogólnie goniłem cały czas  konkurentów zamiast odwrotnie , 
czasy jak widać wszyscy mieli takie same - różnice są w setnych sekundach
Drugie miejsce na mecie , ale ten czas nie taki jaki sobie zakładałem -wymarzyłem
 czyli zejście poniżej 28 s , no cóż zostają kolejne zawody i kolejne próby
Nie zawsze wszystko wychodzi po naszej myśli  ważne aby się nie zrażać.
W kategorii wiekowej 13-14 lat  na 50m dowolnym  uplasowałem się na 11 miejscu.

Dwie godziny przerwy miedzy następnym startem jaki miałem zaplanowany na 100 m
dowolnym , starczy w zupełności na regeneracje sił aż nadto.
Tak samo jak w poprzednim wyścigu byłem w serii z najlepszym czasem 1:03:33
 
Tutaj nie mogłem pozwolić aby zawodnicy narzucili mi tempo
 lecz sam gonić czas jeżeli chciałem poprawić wynik
 po pierwszych 50 metrach byłem 2 , więc musiałem przyspieszyć 
jeżeli chciałem myśleć o zwycięstwie i poprawieniu czasu
 

Na mecie zameldowałem się jako pierwszy  ,
ale czas poprawiony tylko o 00:09 setnych od życiówki
w klasyfikacji wiekowej 13-14 lat  na 100m dowolnym już znacznie lepiej 
od poprzedniego wyścigu  na 50 m bo tym razem 5 miejsce:)
 
Kolejna długa przerwa  dwu godzinna  w oczekiwaniu na ostatnią konkurencje 
200 metrów dowolnym , gdzie startowałem jako zawodnik bez czasu 
czyli z ostatniej pozycji czasowej.
Tutaj z kolei musiałem sam narzucić tempo  bez oglądania się na sąsiednie tory 
Prezes klubu TP, który obsługiwał te zawody pod względem technicznym
powiedział że wierzy we mnie  i że zrobię czas w okolicy 2:20:00
szczęśliwy i zmęczony  bo na treningach nie mogłem zejsc poniżej 2:26:00
 a tutaj niespodzianka czas 2:21:18
jakieś było moje rozgoryczenie jak po finiszu sędzia główny ogłosił , że zostałem
zdyskwalifikowany i nie uznają oraz  nie zapisują tego czasu , powodem było ruszenie się
 na słupku po komendzie GOTOWI
  
 Wyjazdowe zawody i cały dzień poza domem - podziwiam osoby ze szkółek ,
które tak egzystują kilka razy w miesiącu kosztem wolnego weekendu
Dla mnie te zawody będą kolejna lekcją pokory ,że nie zawsze dobra dyspozycja treningowa
z poprzedniego dnia czy tygodnia liczy się w danym dniu zawodów ale też inne czynniki jak
 ( pogoda- ciśnienie atmosferyczne) dany obiekt zawodów itp.wpływają na nasze starty

Na koniec każdej konkurencji rozdawane były dla pierwszych 3 osób z danej konkurencji  medale z dyplomem , puchary były dla najlepszych zawodników z największa ilością punktów FINA
w kategorii za dwa najlepsze straty zająłem 11 miejsce w kategorii 13-14 lat
natomiast w kategorii król kraula zostałem w swojej kategorii 13-14 lat na 6 miejscu
miejsca  mogły być wyższe gdyby uznano mi czas na 200 m dowolnym , 
ale nie ma co  spekulować , stało się i trzeba uważać na kolejnych startach i zawodach
pzdr :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz