Od sierpnia 2018 w Zielonej Górze ruszył projekt o nazwie
W jego ramach na 11 pętlach autobusowych budowane są ładowarki ( docelowo 27 sztuk)
do elektrycznych autobusów,które już
jeżdżą po naszym mieście,wszystkich pojazdów będzie 47
A nawet więcej, bo
miasto zdobyło kolejne 8 mln zł na zakup następnych 12 autobusów na prąd
w tym 4 przegubowe i 8 sztuk 12 metrowych . Koszt wielkiego projektu to około 260 mln zł i ma się zakończyć w połowie 2020 roku (największy taki projekt
inwestycyjny w historii Zielonej Góry).
Przypomnę że miasto, korzystając z unijnej dotacji, kupiło w 2017 od firmy Ursus z Lublina w drodze przetargu 47 krótkich autobusów na prąd. Do
Zielonej Góry trafiło też 17 nowych przegubowych mercedesów z silnikami diesla.Flota 47 elektrobusów będzie największą tego rodzaju w Polsce.
Przynajmniej na razie, bo m.in. Warszawa zadeklarowała zakupy 130
przegubowych autobusów elektrycznych (w 2019 roku 60, resztę za dwa
lata), ale inne miasta również myślą o kupowaniu nowych elektrobusów.
tył autobusu gdzie znajdują się baterie jedne z kilku ( reszta na dachu autobusu)
Elektrobusy są planowane na trasy do 50 km (przeważnie są to 4 kursy). Nowe
autobusy elektryczne są wyposażone w nowe kasowniki ,tablice
informacyjne, defibrylatory ,we wszystkich będzie można płacić karta
płatniczą
Przebudowano (też za unijne pieniądze) m.in. główną zajezdnię autobusową przy
ul.Chemicznej, w której autobusy elektryczne są ładowane w nocy aby rano wyjechać w miasto.
Baterie zainstalowane w City Smile 12M wykonane zostały ze stopu litowo-tytanowego,
co zapobiega utracie przez nie żywotności w miarę upływu czasu. Dość powiedzieć, że producent udziela 15-letniej gwarancji na swój produkt.Autobus został skonstruowany w technice modułowej dzięki czemu, w razie awarii, kluczowe elementy magistrali można łatwo i szybko wymienić.W trakcie postoju można naładować 75 proc. baterii, wystarcza to na przejechanie około 40 kilometrów. Jeden cykl akurat na tej trasie wynosi 20 kilometrów.Zaledwie 5 min postoju na takim przystanku pozwala naszej maszynie pracować przez kolejnych 60.
17 czerwca zakończy się przebudowa zajezdni przesiadkowej w centrum miasta przy ul Dworcowejco zapobiega utracie przez nie żywotności w miarę upływu czasu. Dość powiedzieć, że producent udziela 15-letniej gwarancji na swój produkt.Autobus został skonstruowany w technice modułowej dzięki czemu, w razie awarii, kluczowe elementy magistrali można łatwo i szybko wymienić.W trakcie postoju można naładować 75 proc. baterii, wystarcza to na przejechanie około 40 kilometrów. Jeden cykl akurat na tej trasie wynosi 20 kilometrów.Zaledwie 5 min postoju na takim przystanku pozwala naszej maszynie pracować przez kolejnych 60.
Ciesze się że moje miasto idzie w takim kierunku rozwoju i dba o nasze środowisko
To świetna wiadomość, że komunikacja miejska staje się coraz mniejszym obciążeniem dla środowiska. Mamy elektryczne i wodorowe autobusy, które świetnie się sprawdzają.
OdpowiedzUsuńhttps://e-magazyny.pl/