Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 10 marca 2019

Poprawa techniki pływania stylem dowolnym ( kraul)

 Tyle teoria techniki stylu dowolnego , o której pisałem w poście wcześniej
u  mnie występowało  bardzo dużo złych nawyków samo-szkolenia ale po kolei
Pozycja ciała była na tyle zła ,że głowa nie chowała się prawie całkowicie pod lustro wody  
i stawiała duży opór i podczas pływania traciłem niepotrzebne energie

 Zbytnie skracanie ruchu ręką nad powierzchnią wody zamiast "wydłużania ręki "(opis 2.1)
co skutkowało dużą ilością wykonania ruchów (niepotrzebnego mielenia wody)

Nie było mocno akcentowanych pociągnięć w fazie zarówno po włożeniu dłoni do wody(opis 2.2)

jak i przy jej wyjściu (opis 2.3) co skutkowało nie wykorzystaniem potencjału energii rąk

I największa bolączka to praca nóg podczas ,której stopy wychodziły poza lustro wody (opis 3)

To  brak techniki był powodem , że w pewnym momencie stanąłem w miejscu z czasami 
odbijając się jak od muru pomimo stosowania rożnych  form i bodźców  treningowych

Na swojej drodze spotkałem byłego pływaka Roberta Długosza , który poświęcił mi  
mnóstwo prywatnego czasu na korygowanie wymienionych powyżej  błędów ( nawyków)
 i szlifowanie nowych poprawnych ruchów , omawiając krok po kroku  a nawet pokazując
i analizując błędy nagrane na filmikach

Dziękuje takim ludziom , którzy potrafią bezinteresownie poświęcać swój prywatny czas , 
napawając się jedynie tym ,że ich lekcje wnoszą pozytywne zmiany i radość dla osoby uczącej 
 to daje człowiekowi  przysłowiowego kopa i moc -  i chęć do  dalszego trenowania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz