Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 23 marca 2015

Nurkowanie w Egipcie - Shaarm El Sheikh - 22.10.2013 część 1

Idąc za ciosem tata zafundował mi wyjazd na nurkowania do Sharm el Sheikt w Egipcie .
Najbliższa nam - bo odległa tylko o cztery godziny lotu, a zarazem jedna z najbardziej interesujących na świecie - rafa koralowa Morza Czerwonego, oferuje wspaniałe podwodne pejzaże, głębię, bogactwo życia i poczucie swobody.
 Dzięki bogactwu rafy koralowej Morza  Czerwonego,  jest w stanie tylko te doznania spotęgować. To wymarzone miejsce do tego, by zajrzeć pod wodę po raz pierwszy w życiu i najczęściej nie ostatni. Dla większości, to tylko preludium do pasjonującej przygody, a urzekający świat głębin Morza Czerwonego potrafi przyciągać jak magnes
 W czasie rejsów można odwiedzić najlepsze miejsca nurkowe w Sharm el Sheikh. 
W rejonie wyspy Tiran są to  Jackson Reef, Thomas Reef, Gordon Reef.
 Na terenie Parku Ras Mohammed najsłynniejsze miejsca to Shark i Yolanda Reef, Shark Observatory, Jackfish Alley. 
Pośród lokalnych raf największym uznaniem nurków cieszą się Ras Bob, Ras Nasrani,
 ras Umm Sid, Temple, Far Garden, Paradise.
Pobyt  mieliśmy zarezerwowany  poprzez biuro Sun&Fun w hotelu Club Faraana Reef
Hotel położony w miejscowości Sharm el Sheikh (w centrum w dzielnicy Hadaba, 2 km od Old Market, 6 km od centrum Naama Bay), na wzniesieniu Ras Om El Sid, 22 km od międzynarodowego lotniska w Sharm el Sheikh.
Club El Faraana Reef Resort to rozległy kompleks wakacyjny cieszący się dużą popularnością wśród rodzin oraz miłośników nurkowania. Hotel znajduje się na klifowym zboczu, w pobliżu jednej z najciekawszych raf koralowych Sharm El Sheikh, będącej częścią Parku Narodowego Ras Mohammed
Plażą piaszczysta, dobrze zagospodarowana, bezpośrednio przy hotelu (zejście po schodach )
Leżaki,materace i parasole bezpłatne.Rafa koralowa w odległości 300m,zalecane obuwie ochronne
Do samych nurkowań wzięliśmy sprawdzone i uznane biuro Nautica 
z  bazą nurkowej w Sharm El Sheikh, w dzielnicy Hadaba
Dysponują własnym busem Toyota HS z 2008 roku z 14 miejscami oraz pick upem Isuzu z 2007 r Zapewniali codzienne transfery z hoteli do bazy nurkowej i wygodne, szybkie łodzie nurkowe z pokładem słonecznym i możliwością korzystania z lunchu pomiędzy nurkowaniami.
Pakiet nurkowań z łodzi 5 dniowy (10 nurkowań) 200 euro ,w cenie były: 2 nurkowania dziennie; butla + powietrze, pas balastowy; przewodnik nurkowy, transfery hotel-baza-łódź-hotel.

Na łodzi byłem najmłodszym uczestnikiem  wyprawy
Z pierwszą instruktorką  nie mogłem dojść do porozumienia , trzymała mnie cały czas za butlę -czułem się jak na uwięzi. Dopiero ciocia Aga porozmawiała ,że tak to się niczego nie nauczę
 i że  będzie miała na mnie baczenie - czyli będzie mnie pilnować.
 
 Zresztą widać po zdjęciach ,że nie byłem zadowolony z tej instruktorki , która 
 zamiast uczyć mnie samodzielności  trzymała mnie  przy sobie za butle.
 Dopiero Nurkowanie  z ciocią Aga przyniosło mi radość  .
 zapraszam na 2 cześć  z tej wyprawy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz