Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 23 marca 2015

Powszechna nauka pływania „Umiem pływać”- klasa III - rok 2011-12

Zielona Góra przystąpiła do  programu Ministerstwa Sportu i Turystyki, którego celem jest aktywność fizyczna, szczególnie ważna jest ona dla dzieci i młodzieży.
 Według zaleceń  Światowej Organizacji Zdrowia najmłodsi powinni ćwiczyć
 przy najmniej przez 60 minut dziennie.
 W Polsce zalecenia te spełnia tylko co czwarty jedenastolatek i co dziesiąty siedemnastolatek.
Powszechna nauka pływania „Umiem pływać”,
Pływanie jest jedną z najlepszych form rozwoju dla młodych organizmów, dlatego Zielona Góra  postanowiła dać możliwość tego rozwoju bardzo licznej grupie dzieci. 
Projekt pn. "Umiem pływać" ma być przyjemny, ale przede wszystkim pożyteczny.
 Ma sprawiać dużo radości, bawić, a jednocześnie rozwijać ciało i ducha dziecka. 
Ważnym aspektem jest również edukacja w zakresie bezpieczeństwa nad wodą.
 Projekt powszechnej nauki pływania „Umiem pływać” jest adresowany do uczniów klas III szkoły podstawowej. Głównymi celami projektu są:
- nabycie przez dzieci umiejętności pływania,
- profilaktyka przeciw działania wadom postawy,
- wyrównywanie szans w dostępie do infrastruktury sportowej poprzez objęcie programem uczniów zamieszkałych w miejscowościach, które nie posiadają krytej pływalni,
- edukacja w zakresie bezpiecznego korzystania z akwenów wodnych.
 Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanych instruktorów i trenerów na krytych pływalniach w Centrum Rekreacyjno-Sportowych w Zielonej Górze
Moja szkoła podstawowa SP14 także została objęta  patronatem prezydenta Zielonej Góry.
Mimo że miałem kartę pływacką , zostałem przydzielony do sekcji szprotek ,
 które się uczą pływać , a nie do sekcji delfinów które już potrafią dobrze pływać.
Spowodowane to było ,że nie umiałem  pływać kraulem a tylko żabką i na grzbiecie
 i to jeszcze nie ładnie technicznie  jak powiedział instruktor .

Po rocznym  pływaniu  13.06.2012 zorganizowane zostały mistrzostwa wszystkich
 III klas szkół podstawowych w Zielonej Górze na basenie Novity przy ul. Wyspiańskiego.
Pan od treningów wystawił mnie w stylu grzbietowym na 25metrów , bo na kraula każdy chciał startować i była bardzo duża konkurencja.
Przeszedłem przez eliminacje i o dziwo wszedłem do finału A .
zajmując tam 3 miejsce z czasem  0:23:82
 
Były to moje pierwsze rywalizacje na basenie ....i nie ostatnie 
o czym w dalszych postach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz