Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 23 marca 2015

Treningi pływania z Jarkiem - luty 2015


Treningi  na basenie stylem dowolnym ( kraul) z tatą  już dawno wymknęły się poza kontrolę
Tata niestety nie nadąża za mną i swoim tempem pokonywałem swój ustalony 
 dystans 50 długości basenowych .
 Któregoś treningu zauważył mnie Pan  który stwierdził że taki mały i tak szybko pływa 
- i  że chętnie poćwiczyłby ze mną .Od słowa do czynu i tak się zaczęło.
Pan Jarek  był bardzo pomocny przy  nauce , "dopracowywania " kraula nauczył mnie technik aby pływać wydajniej przy mniejszym użyciu siły, ułożenie rąk , głowy , oddychanie , to wszystko później przydało mi się  w pierwszych zawodach pływacki jakie rozegrałem w Międzyrzeczu - osobny post
Pokazał mi także  jak przeprowadzać samodzielnie treningi , jakie serie powtarzać
 żeby przyniosło to efekty w przyszłości 
Jarek powiedział mi że mam pływać wręcz flegmatyczne  kraulem, w czasie którego
 każdy jeden ruch wykonam maksymalnie dokładnie, wręcz perfekcyjnie
Po kilku miesiącach nie będę już musiał tak wolno pływać by pamiętać o tych punktach 
pewne nawyki i przyzwyczajenia staną się dla mnie  automatyzmem. 
Na razie jednak mam postawić na powolne, ale bardzo poprawne pływanie
 – taki trening czyni cuda jeśli chodzi o doskonalenie techniki.
Tak samo  Jarek powiedział mi dlaczego pływanie z deską jest tak ważne.
Jeśli pływamy samymi nogami (np. do kraula), z deską trzymaną w rękach (łokcie proste), zmuszamy nogi do wykonywania gigantycznej roboty.Ręce znajdują się chwilowo w stanie spoczynku, a nogi muszą działać bardzo mocno byś mógł ekspresyjnie posuwać się do przodu.Tego typu ćwiczenie pozwala na wzmocnienie nóg pływaka. Gdy potem do tych wytrenowanych nóg dołączymy dynamiczną pracę ramion, to wyobraźmy sobie co się będzie w wodzie działo!
 
Później dowiedziałem się od taty że pan Jarek jest  kabareciarzem
z kabaretu  Słuchajcie,
i jest mężem Agnieszki "Marylki” z Jurków.
Tym większy szacunek dla niego za bezinteresowna pomoc w treningach :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz